Önmagad eladása, avagy az a bizonyos Self-marketing

Önmagad eladása vajon időszerű? A mai bizonytalan időkben, amikor azzal is nehéz tervezni, hogy egy hónap múlva lesz-e munkád vajon fontos, hogy képes legyél önmagad megmutatására? Naná! Most a legfontosabb.

Az élet, mint olyan újra írja magát. Ezresével kerülünk a „húspiacra”, és mindenki akar egy falatot a munkaerőpiaci tortából, de korántsem mindegy, hogy mekkora szeletet tudsz vágni magadnak, mert ez csak rajtad múlik. Eddig lehet, hogy működött, hogy ismered Gizikét, aki ismeri Józsit, aki szólna az érdekedben, de jelen esetben a cégek is túlélésre törekszenek. Nem elégszenek meg egy akármilyen munkaerővel, mert van száz másik, aki képes ugyanolyan minőségben elvégezni ugyanazt a munkát. A pótolhatatlanok vagyunk korszak lejárt. De ez egyenlő azzal, hogy a munkád semmit sem ér?

Önmagad eladása talán most még fontosabb, mint valaha

De hogyan add el magadat? Sokan sokfélét válaszoltak már rá, de egyben egyetértettek, ami régen talán menő volt… Gondolok itt arra, hogy mindenki beleírta az EUROPASS önéletrajzokba, hogy kedves, okos, meg kreatív, meg csapatjátékos vagy önállóan dolgozni tudó. Be kell, hogy lásd, hogy mindenki ezt írja vagy írta. Az igazság, hogy a HR-es egy laza mozdulattal a következő önéletrajzhoz nyúl, ha ilyet lát. Ne légy sablonos! Tűnj ki a többiek közül! Közgazdász vagyok, a számok érdekelnek. Mondhatnám azt is, hogy semmi más. A vállalkozások NEM nonprofit vállalatok. Eredmény és profitorientáltak. Avagy egyetlen egy kérdés foglalkoztatja most őket, hogy miért téged alkalmazzanak, mit tudsz, miért utánad fizessék a járulékot?

Mit tudsz te valójában? Te miért alkalmaznád magad? Miben vagy más, mint a többi?

Kedves olvasó, rendhagyó módon most megkérlek valamire. Ha van még munkád, akkor azért, ha épp nincs, akkor azért, de írj egy levelet! Fogalmazd meg, hogy miért te vagy a legjobb arra a pozícióra, amiben dolgozol, vagy amiben szeretnél dolgozni. Leírhatod, hogy kedves vagy és tudsz csapatban dolgozni és a monotonitást is jól tűröd, de NE TEDD! Egy cégvezető, ha nem is 100%-ig $$$ lát, (egyébként igen – sok cégvezető szemében te csak egy $ jel vagy) de mindenképp arra kíváncsi, hogy mennyit hozol a konyhára. Egy kis self-marketing az egész. Pontosan tudod, hogy mennyit érsz, minden iparágnak és munkának vannak mérőszámai. Lehet az a szociális szféra vagy a multik világa.

Mik a te számaid? Mondok egy példát. Én Európát támogatom. Beleírhatnám a levelembe, hogy Kedves Munkáltató, azért alkalmazz engem, mert egész Európát képes vagyok támogatni. Na bumm. Vajon hogy hangzik ez: Kedves Munkáltató, azért alkalmazz engem, mert az elmúlt 5 évben 36 ország fizetési morálját, banki specifikus szokásait ismertem meg, így több ember tudását birtoklom. Sokkal jobban hangzik, igaz? De meg is fordíthatjuk a dolgot. Az én statisztikámban az látszik, hogy 40,000,000.00 dollárt koncentráltam év végén. Jól hangzik, de a főnök nem ezt hallja meg ebből, hanem azt, hogy ez után a 40 millió dollár után nem kellett kamatot fizetnie. Megspóroltam neki 2 milliót 5%-os kamat mellett. Vajon azt a pénzt mire költötte vagy mibe fektette?

Mindenkinek megvannak a számai. Önmagad eladása sosem volt még ennyire időszerű.

Első lépésként próbáld meg számokká formálni a munkádat. Egy nővér képes száz kilós embereket átmozgatni, egy tanár képes bizonyos átlag felett tartani hátrányos helyzetű diákokat. Bármit át lehet forgatni számokká. A bolti eladó is generálhat több bevételt, mint a kollégája szimplán csak azzal, hogy mosolyog. Egy szociális munkás is oldhat meg több krízist a hozzáértésével, rutinjával, gyakorlatával vagy éppen kapcsolatrendszerével. Tudom, hogy nem vagy hozzászokva ehhez a gondolkodásmódhoz, de ahhoz, hogy túléld, a cégvezető szemével kell gondolkodnod és elsősorban azt kell látnod, hogy a cégek nem nonprofit vállalkozások.

Ha összeírtál legalább 15 példát arra, hogy mennyit érsz, kérdezd meg a családodat, a környezetedet, hogy mondják el, hogy még mennyit érsz. További erőforrásokat gyűjthetsz még ITT is.

Többet ovasnál a témáról? A cikk következő részét itt taláod: Önmagad eladása 2.0

Önmagad eladása, avagy az a bizonyos Self-marketing” bejegyzéshez 2 hozzászólás

  1. Visszakövetések: Önmagad eladása 2.0 – még mindig magadon dolgozol - Mediációk.hu

  2. Visszakövetések: Önmagad eladása 3.0 - Mehetünk tovább? - Mediációk.hu

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..