Az orientációs beszélgetés bármely párkapcsolati vagy válási mediáció egyik legfontosabb mozzanata. A mediátor más-más időpontban, külön beszélget a felekkel a fennálló helyzetről, a megoldandó problémáról annak érdekében, hogy egyrészt megítélhesse, hogy a téma alkalmas-e a közvetítésre, fennáll-e a felek minimálisan szükséges igénye a vita rendezésére, másrészt megismerhesse a konfliktus sajátosságait, természetét mindkét érintett fél nézőpontjából és felkészülhessen a közvetítésre.

Az orientációs beszélgetés lehetőséget ad a feleknek arra, hogy még a közvetítés előtt találkozhassanak a mediátorral, megismerhessék őt, választ kapjanak a folyamattal kapcsolatos kérdéseikre, és ennek alapján hozhassanak döntést arról, hogy szeretnék-e a közvetítést igénybe venni.

Az orientációs beszélgetés maximum 1-1 óra hosszan tart a megoldásra váró konfliktus összetételétől és attól függően, hogy a felek mennyi információt igényelnek a mediációs eljárással kapcsolatban.

A mediáció akkor a leghatékonyabb, ha a felek megfelelően felkészültek – ezért az orientációs beszélgetés azt a célt is szolgálja, hogy felhívjuk a hozzánk fordulók figyelmét azokra az alapinformációkra, amelyekről érdekükben áll tájékozódni a közvetítés megkezdése előtt. Minél felkészültebb a válás, a vitás ügy jogi háttere, a saját anyagi helyzete vagy éppen saját céljai tekintetében, annál hatékonyabb és eredményesebb előrehaladás érhető el a mediáció során.

A közvetítő személy pártatlansága kiemelten fontos annak érdekében, hogy a felek bizalma a közvetítés során mindvégig erős maradjon. Ennek érdekében az orientációs beszélgetésen kívül semmilyen – a konfliktus témáját érintő – kommunikációt nem folytatunk az érintett felekkel.

Amennyiben szeretne élni ezzel a lehetőséggel, lépjen velünk kapcsolatba, egyeztessen időpontot!

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .