Mediációk.hu

Kamaszmentő – projekt

Mire kamasz lesz a gyerekünk, már eltelik 12-13 év közösen, ennyi ideje élünk már szülőként, ott a rutinunk, ami kialakult az évek során, vannak már jól bevált stratégiák a nehéz helyzetek kezelésére, túléltük a dackorszakot, az önállósodás első lépéseit, az iskolakezdést, a felső tagozatot, az új tanárok új elvárásait, szóval joggal érezzük, hogy tudunk már valamit a szülőségről, gyereknevelésről.

Aztán jön a saját gyerekünk, és mond valamit, ami mintha nem is az ő száját hagyta volna el. Ó te jó ég, kamaszodik!

Minden könyv a polcon a kisebb gyerekek problémás helyzeteiről szól: mit csináljunk, ha nem eszik, nem alszik, nem kakil, vagy mindenből túl sokat csinál, és a többi. De arról csak kevés szó esik, hogy hogyan vegyük rá a gyereket, hogy letegye a kezéből a telefont, hogy célokat tűzzön ki maga elé, amiért aztán még erőfeszítést is hajlandó hozni.

  • Mit tudunk szülőként tenni azért, hogy egy kicsi kis motivációja legyen bármilyen értelmes és hasznos dologra?
  • Mit mondjunk, amikor minden, amit mondunk, lepereg róla?
  • Hogyan lehet megújulni a szülőségben akkor, amikor már nagyon elfáradtunk az egész gyereknevelésben?
  • Honnan jön az új lendület, az új ötlet, az új stratégia?

Ezekkel a kérdésekkel, érzésekkel kerestek fel a legtöbben 2015-ben. Rengeteg konzultáció témája volt az, hogy a szülő nagyon szeretett volna tenni valamit azért, hogy a gyereke egy jó irányba induljon el, hogy hasznos dolgokra fordítsa az energiáját, kreativitását, hogy jó ember legyen belőle felnőtt korára, de folyamatosan kudarcot vallott, a gyereke szinte meg sem hallotta, amit ő mondani szeretett volna, vagy ha meg is hallotta, nem vette komolyan. Nehéz kezelni azt, hogy szülőként jót akarunk, de a gyerek támadásnak, kritikának veszi, és szembeszáll.

Ezért indítom most el a Kamaszmentő – projektet, és ezért lesz rögtön két lehetőség, hogy mindenki azt választhassa ki, ami neki a legnagyobb segítséget jelenti. Az egyik a csoportos, a másik pedig az egyéni foglalkozások. 

Tudom, hogy van segítség, hiszen ezt tapasztalom nap, mint nap. Reménytelennek tűnő esetekben is hatalmas változást lehet elérni még akkor is, ha a foglalkozáson nem vesz részt az egész család, csak az egyik szülő, vagy csak a gyerek.

Tudom, hogy abban a pillanatban, hogy a zárt családi dinamikába beengednek egy külső szakembert, a friss levegővel együtt új perspektívák, új lehetőségek, új stratégiák, új eszközök kerülnek be a kapcsolatokba, és elképesztő változások történnek nagyon rövid idő alatt.

A Kamaszmentő – projekt az a friss levegő, amire szükségetek van!

Mikor segít a csoport, és mikor jobb, ha egyedül van a gyerek?

A csoport a nyerő, 

  • ha az emberi kapcsolatokat nehezen kezeli a gyerek, ha nem tudja, hogy hol a határ, ha nem érzi, hogy az ő tettei hogyan hatnak másokra
  • ha nem vagy csak nehezen tud nézőpontot váltani, és így nem tudja átérezni a másik ember érzelmeit, nem ismeri fel, hogy a másiknak épp mire lenne szüksége
  • ha nem érzi jól magát a saját közösségében, ha nem fogadták be az osztályába, ha kicsit mindenhonnan kilóg
  • ha ő a vezér, a megmondóember mindenhol, ahol jelen van, ha úgy gondolja, hogy mindenkinek azt kellene csinálni (gondolni), amit ő helyesnek tart
  • ha nem érzi a kimondott szavak súlyát
  • ha szívesen dolgozik csoportban, ha számára öröm az, ha minél több emberrel van együtt

csoport

 

Az egyéni foglalkozás a nyerő, 

  • ha szülőként úgy érzed, erőforrásaid végén jársz, és minél gyorsabb változást szeretnél a kapcsolatotokban
  • ha úgy érzed, olyasmivel kell megküzdenetek, amivel a többi családnak nem, hogy mások el sem tudják képzelni, milyen konfliktusaitok vannak
  • ha már mindent megpróbáltatok, már mindenhova elmentetek, már mindenkivel beszéltetek, de nem javult semmi, esetleg még rosszabb is lett
  • ha már majdnem feladtad, már elfogyott minden türelmed, sőt még azon is túl
  • ha úgy érzed, az egész családnak szüksége lenne segítségre

KMP2

A projektek részletei:

  1. Kamaszmentő csoport
  • A csoport februártól indul Budapesten, 12 év feletti gyerekeket várunk havonta 2 szombaton (valószínűleg délelőtt, de ezt majd a résztvevőkkel egyeztetjük) 4 hónapon át.
  • A közösségnek hatalmas ereje van ebben a korban (is), erre támaszkodunk, együtt tanulunk, egymástól tanulunk.
  • Foglalkozunk az emberi kapcsolatokkal, kommunikációval. A gyakorlatok során hatalmasat fejlődik az empátiás készségük, az önismeretük. Megtanulnak célokat kitűzni maguk elé, és azért dolgozni, majd megünnepelni, amikor elérték őket.
  • Mindezt játékosan, a mindennapi életből vett gyakorlatokon keresztül. Nem elvont fogalmakkal dolgozunk, hanem mindenki a saját életén keresztül veszi sorra a gyakorlatokat.
  • A program összeállításánál fontos szempont az, hogy egy mai kamasz gyerek önként és szívesen vegyen részt benne, szóval nem egy iskolaszerű foglalkozás lesz.
  • A csoportban történő munkát kiegészíti egy Munkafüzet, amit a szülők számára állítottam össze, és amiben benne lesz minden téma, amivel a kamasz a közösségben találkozik.
  • Gyakorlati feladatokat, instrukciókat kapnak a szülők, hogy otthon is folytathassák a megkezdett munkát.

Egy biztos: nyárra minden más lesz!

2. Kamaszmentő egyéni foglalkozás

  • 1 kamasz,
  • 1 szakember,
  • 5 beszélgetés
  • + 1 konzultáció a szülőkkel közösen
  • + 1 Munkafüzet, amit otthon használhatnak a szülők, és amely tökéletesen kiegészíti a kamasszal végzett munkámat.
  • A heti 1 találkozás 5 héten át elég ahhoz, hogy minden kritikus témát feldolgozzunk, hogy a kamasz gyerek olyan beszélgetéseken vegyen részt, amilyenen korábban még soha, hogy olyan kérdésekre találja meg a válaszait, amelyek a jövőjére is nagy hatással lesznek.
  • Lehetősége lesz arra, hogy átgondolja azt az utat, amelyet követni akar, hogy végiggondolja, milyen lépéseket szükséges megtennie, hogy el is érjen odáig, hogy felismerje, hogy mi az, amit a családja szeretne tőle, és annak mi az oka és értelme.
  • A találkozások során nem passzív hallgatója a dolgoknak, hanem épp ellenkezőleg: neki saját magának kell megdolgoznia a válaszokért. Nem kap sem tanácsot, sem fejmosást, csupán kérdéseket, azokat viszont úgy megfogalmazva, hogy nem lehet sem kikerülni, sem elbújni előlük.
  • Ezeket a kérdéseket és instrukciókat a szülők is megismerik a Munkafüzet segítségével, így mindig pontosan tudni fogják, hogy mi történik épp a gyerekükkel, milyen megoldások megtalálásán dolgozik.
  • Sőt, a szülők saját maguk is átgondolhatják az élethelyzetüket, a saját útjukat, a jövőjüket. Az egész család előtt kinyílnak olyan ajtók, amelyek eddig rejtve maradtak.

Az egyéni projektre jelentkezni minden hónap 1-5-ig lehet!

Tudom, hogy nehéz a választás, nehéz eldönteni, hogy az egyéni vagy a csoportos ajánlat-e az, ami nektek szól. Ha bizonytalan vagy, ha úgy érzed, mind a két lehetőség jó lenne, akkor gondold végig azt, hogy szeretnéd-e, ha a gyereked egy hosszabb, 4 hónapon át tartó programon vegyen részt, vagy jobban örülnél egy rövidebb, 5 hetes intervallumnak!

Az árakról:

  • Csoportos projekt: alkalmanként 8.000 forint (áfamentes). 

Abban az esetben, ha valaki mind a 4 hónap díját előre átutalja, összesen a 64.000 forint helyett 59.000 forint, és az utolsó, szülőkkel közös alkalom díjtalan!

  • Egyéni projekt: alkalmanként 9.000 forint (áfamentes).

Abban az esetben, ha valaki mind az 5 alkalmat előre átutalja, összesen a 45.000 forint helyett 39.000 forint, ráadásként a 6. közös alkalom díjtalan!

Átgondoltad? Lenne még kérdésed? ITT felteheted!

Ha már döntöttél, jelentkezz minél előbb, csak ezt az űrlapot kell kitöltened hozzá:

Melyik szól neked?