Daniel Pink ebben a zseniális videóban durván negyed óra alatt bebizonyítja, hogy az a rendszer, melyben ma tanulunk, dolgozunk, élünk, alapvetően gátolja a kreativitást, az önállóságot, gátolja az erőnket, amivel a kitűzött célért dolgozunk.

De többet tesz annál, mint hogy elmondja, mi a hibás a rendszerünkben. Megmutatja azt is, hogy mi az, ami viszont minden esetben, a Föld minden pontján ugyanúgy működik. Megmutatja, hogy egy összetett problémát (mint amilyen a gyertya-probléma) mennyivel hatékonyabban oldunk meg akkor, amikor a jutalom csupán az elvégzett feladatban rejlik, amikor a megoldást önmagáért keressük.

Gyertya-probléma

Megmutatja, hogy akkor, amikor egy akkora cég, mint a Google meg meri tenni, hogy a fejlesztőinek nem kontrollálja 100 százalékban az idejét, hanem megadja a kreativitáshoz szükséges önállóságot, akkor talán egy kisebb cégnél is érdemes lenne megpróbálkozni vele.

Bizonyítékok sorát tárja elénk arra vonatkozóan, hogy a külső motiváció (a beígért jutalom a feladat elvégzése után) gátolja a feladat hatékony és kreatív elvégzését. Ilyen egyszerű ez, és ráadásul a szakemberek már 1945 (!) óta tisztában vannak ezzel a ténnyel. És ma, 2015-ben a cégek, vállalkozások, szervezetek még mindig jutalom-alapú motivációt alkalmaznak a dolgozóiknál.

Nézd meg a videót, érdemes! Kiderül belőle az is, hogy hogyan lett a Wikipedia a legóriásibb és legdinamikusabban fejlődő lexikon.

https://www.youtube.com/watch?v=aVrvSrCuiXY

Ha tetszett, itt találsz még egy cikket a motivációról: Marshmallow-teszt.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .